وبلاگ

راهنمای خرید داکت اسپلیت

وبلاگ

راهنمای خرید داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یکی از سیستم های تهویه مطبوع می باشد که برای ایجاد سرمایش و گرمایش در محیط های تجاری، اداری، مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام خرید داکت اسپلیت باید توجه کنید در صورت که دستگاه به درستی انتخاب نشود باعث افت عملکرد و کاهش راندمان آن می شود. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید داکت اسپلیت را توضیح دهیم تا بهترین انتخاب را هنگام خرید داکت اسپلیت تجربه کنید.

 

کدام برند داکت اسپلیت بهتر است

انتخاب برند شاید مهم ترین نکته هنگام خرید داکت اسپلیت باشد. باتوجه به اینکه در حال حاضر بیشتر از ۳۰ برند در زمینه تولید و واردات این سیستم تهویه مطبوع فعالیت می کنند کار انتخاب کمی سخت می شود. معتبر ترین برند های داکت اسپلیت عبارت اند از: دایکین، گرین، آکس، ال جی، داکتینو، گری، میتسوبیشی، آرن، زانتی

هر برند ویژگی های خاص خود را دارد برای مثال داکت اسپلیت های ال جی و آرن مصرف برق پایینی دارند. داکت اسپلیت گرین سطح صدای پایینی دارند،داکت اسپلیت ایران رادیاتور قیمت پایین تری نسبت به اسپیلت های کانالی خارجی دارد و ویژگی های خاصی که در ادامه به آنها می پردازیم.

بعضی از برند ها ذارای محدودیت هایی از قبیل ظرفیت یا ابعاد دهنه ریزش هوا دارند و نیاز است که حتماً از جعبه توضیع هوا یا پلنیوم باکس بین هواساز و کانال ها استفاده شود.

قیمت برند ها با هم متفاوت است که به دلیل کیفیت ساخت آنها است. البته این به این نکته هم توجه کنید که برخی از دستگاه ها فقط به خاطر برندشان است که گران تر هستند مثلا قیمت داکت اسپلیت ال جی به دلیل نام و اعتبار برند آن بسیار بالاتر از انواع مشابه خود می باشد.

برای مشاهده بهترین برند داکت اسپلیت ایرانی و خارجی را در فروشگاه تهویه والی ببینید. مشاهده محصولات

 

داکت اسپلیت اینورتر بخرم یا معمولی

داکت اسپلیت های اینورتر مصرف برق کمتری نسبت به داکت اسپلیت های معمولی دارند البته قیمت آنها نیز بالاتر است. همچنین صدایی که دستگاه های اینورتر تولید می کنند کمتر از دستگا ها ی معمولی می باشد. دستگا های اینورتر هیچ تفاوتی در نحوه کانال و لوله کشی با داکت اسپلیت های معمولی ندارند. با توجه به سرعت های مختلف کمپرسور، اسپلیت کانالی سقفی اینورتر خنک کننده سریعتر و مطمئن تری نسبت به سیستم تهویه مطبوع معمولی ارائه می دهند که منجر به راحتی بیشتر در آب و هوای گرم می شود.

داکت اسپلیت جی پلاس

دستگاه های ایرانی اینورتر دار نیستند، مگر این که دستگاه فقط با برند ایرانی عرضه شده باشد و تولید ایران نباشد.

مصرف برق داکت اسپلیت اینورتر چقدر کمتر از معمولی است؟
به طور میانگین مصرف برق داکت اسپلیت های اینورتر ۲۰ الی ۳۰ درصد کمتر از داکت اسپلیت های معمولی می باشد.

 

انتخاب ظرفیت مناسب داکت اسپلیت

ظرفیت مناسب داکت اسپلیت با توجه به فاکتور های زیادی از جمله متراژ محیط و شرایط آب و هوایی منطقه تعیین می شود. در صورتی که ظرفیت داکت اسپلیت به درستی انتخاب نشود به دستگاه فشار زیادی وارد می شود که موجب ایجاد خرابی و کاهش عملکرد دستگاه میشود.

یکی از عواملی که باعث می شود دستگاه نتواند محیط را خنک کند انتخاب ظرفیت نادرست داکت اسپلیت می باشد.

 

ظرفیت مناسب داکت اسپلیت

 

نوع گاز مبرد

مبرد ماده ای که به شکل سیال در سیکل تبریدی به کار می رود و به دلیل نقته جوش پایین کار انتقال حرارت را انجام می دهد. گاز مبردی که در بیشتر داکت اسپلیت ها استفاده می شود R410a یا R22 می باشد که گاز R22 به دلیل آسیب رسان بودن به محیط زیست چندید سال است که مورد استفاده قرار نمی گیرد.

گازR410 باعث کاهش مصرف برق و افزایش راندمان دستگاه می شود می شود لذا توصیه می کنیم هنگام خرید داکت اسپلیت، سعی کنید دستگاهی که گاز مبرد آن R410 می باشد انتخاب کنید.

 

خدمات پس از فروش

این نکته بسیار مهم است که دستگاهی که می خرید گارانتی دارد و خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان ارائه می کند یا خیر. تمام داکت اسپلیت هایی که از تهویه والی و سایر فروشگاه های معتبر خریداری شوند شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می شوند.

هنگام خرید داکت اسپلیت باید توجه داشته باشید در بعضی از برند ها شرایطی خاصی برای گارانتی محصولات وجود دارد مثلا بعضی از شرکت ها دستگاه هایی که از کانال فلکسی بل برای کانال کشی خود استفاده می کنند را گارانتی نمی کند مانند ال جی. یکی از راه های تشخیص اصل بودن داکت اسپلیت داشتن برگه گارانتی می باشد.

چه کسی بهترین گارانتی اسپلیت های کوچک را دارد؟
در میان برند های مختلف دستگاه های ال جی، جی پلاس، گرین، داکتینو و آکس از گارانتی و اصالت خوبی برخوردار هستند.

 

برق مصرفی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها در دو نوع سه فاز و تک فاز تولید می شوند که معمولا ظرفیت های ۶۰۰۰۰،۵۲۰۰۰،۴۸۰۰۰،۴۲۰۰۰،۳۶۰۰۰ از نوع سه فاز هستند که در برند های مختلف، متفاوت است.

شما هم با توجه به نوع برق واحدخود اقدام به انتخاب و خرید داکت اسپلیت کنید تا با مشکل برق دستگاه مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×