نصب و اجرای کانال گالوانیزه

کانال سازی گالوانیزه صنعتی با انواع کانال های صنعتی گالوانیزه از جمله کانال گالوانیزه چهارگوش، کانال گالوانیزه گرد، کانال گالوانیزه اسپیرال و عایق شده صورت می گیرد. کانال کشی گالوانیزه در هریک از انواع خود، دارای کاربردهای مختلفی همچون کانال هوا گالوانیزه و کانال کولر گالوانیزه است که در سیستم های تهویه مطبوع کارایی دارد. کانال گالوانیزه با هدف انتقال هوا و تهویه ی مطبوع محیط های صنعتی که در سیستم هایی همچون داکت اسپلیت، روفتاپ پکیج، فن کول، هواساز و … مورد استفاده قرار می گیرند. این کانال ها از لحاظ ظاهری به دو نوع گرد و مستطیل تقسیم بندی می گردند. همانطور که از نام این نوع کانال ها مشخص است جنس آن ها از ورق های فلزی گالوانیزه است اما بنا به شرایط جوی برای جلوگیری از زنگ زدگی توسط رطوبت هوا از ورق های استیل نیز استفاده می گردد. به منظور نصب کانال های گالوانیزه نیاز به بهره گیری از متخصص است که با بررسی شرایط اندازه و نوع کانال تخمین زده شود. مسئله ی حائز اهمیت اینجاست که باید در نظر داشت که کانال گالوانیزه تهویه با کانال گالوانیزه مخصوص کولر متفاوت است.

انواع کانال گالوانیزه

– کانال گالوانیزه تهویه: تمامی سیستم هایی که وظیفه ی ایجاد سرما (کانال کولر گالوانیزه) یا گرما و جریان هوا (کانال هوا گالوانیزه) را در محیط به عهده دارند جزو سیستم تهویه به شمار می روند. کانال کشی گالوانیزه تهویه لوله های انتقال هوا است که از ورق فلزی گالوانیزه با ضخامت های گوناگون تهیه گشته است. جنس کانال گالوانیزه تهویه ورق های فلزی است که روکش عایقی به منظور کاهش دما برروی آن ها تعبیه گشته است. همچنین اگر این ورق ها از داخل نیز عایق شده باشند به منظور کاهش آلودگی صوتی نیز مورد استفاده قرار می گیزند. عایق های کانال گالوانیزه تهویه می تواند پشم شیشه یا فایبربورد باشد.

– کانال هوا گالوانیزه: کانال هوا (Air Duct) وظیفه ی دریافت هوای تولیدی دستگاه مطبوع را دارد و پس از پاکسازی آن، هوا را به دستگاه بر می گرداند بنابراین به طور خلاصه هدف کانال هوا انتقال هوا است. ساخت کانال هوا نیازمند مصالح محکم و مقاوم است که ورق های گالوانیزه علاوه بر قیمت مناسب دارای استحکام بالا و قابلیت تحمل ضربه و مقاومت در برابر پارگی و خوردگی را دارند.

– کانال کولر گالوانیزه: کانال کولر گالوانیزه در دو نوع چهار گوش و گرد به بازار عرضه می گردد که وظیفه ی انتقال برودت و تهویه را به عهده دارند. این کانال ها به دلیل رسانایی حرارتی بالای ورق های گالوانیزه به منظور جلوگیری از میعان باید کاملاً عایق بشوند. عایق کانال کولر گالوانیزه توسط پشم شیشه یا پشم سنگ صورت می گیرد. قیمت کانال کولر گالوانیزه به دلیل پایین بودن قیمت ورق گالوانیزه کانال کولر بسیار مناسب است و به عنوان کانال کولر ارزان شناخته می گردد.

کانال اسپیرال گالوانیزه

امروزه به دلایلی مانند نصب ساده و نمای زیبا و مدرن استحکام و دوام بالا، تلفات انرژی پایین، افت فشار هوای کمتر نسبت به کانالهای چهارگوش، بالا رفتن سرعت تولید و تحویل به علت اتصالات متداول، انبار کانال ها و قابلیت پیش تولید و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، تقاضا برای استفاده از کانال اسپیرال PSB بسیار افزایش یافته است.از این رو شرکت پیشگام سپهرPSB برای دستیابی به کیفیت و دقت منطبق بر استاندارد های معتبر ساخت ،طراحی و ساخت قطعات، از نرم افزارهای مربوطه و ماشین آلات مدرن بهره گرفته است.تا بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان به مشتریان ارائه دهد.

مزایای کانال اسپیرال گالوانیزه

۱- سرعت بالای طراحی
۲- مقاومت بسیار بالا
۳- نصب بسیار آسان
۴- استحکام بالا و تحمل سرعت بالا و فشار بالای جریان هوا
۵- جذابیت ظاهری نسبت به کانال های گرد و چهارگوش