مقالات آموزشی

سرویس فن کویل شامل چه مواردی می شود

مقالات آموزشی

سرویس فن کویل

تعمیر و سرویس فن کویل

در تعمیر فن کویل یکی از مشکلات بسیار زیاد خرابی موتور فن کویل است. همونطور که در تصویر می بینید، یک نمونه از درب موتور فن کویل است که بعد از باز شدن ملاحظه می‌شود که بسیار کثیف شده و بوش آن گشاد شده که این موضوع باعث صدا دادن موتور فن کویل می‌باشد. تعمیرکار فن کویل برای تعمیر فن کویل و موتور فن کویل می‌بایست با بهره‌گیری از بهترین بوش‌ ها و فیبرو فنرها و با کیفیت‌ترین متدها نسبت به تعمیر موتور فن کویل اقدام نماید.

257125 - سرویس فن کویل شامل چه مواردی می شود

علاوه بر خرابی بوش احتمال دارد که شافت موتور فن کویل خراب شده باشد. که در این صورت شافت نیز توسط دستگاه تراش تراشکاری می‌شود. اگر در هر صورتی شافت موتور، خورده شده باشد، ایراد فن کویل با تعویض بوش و درب امکان پذیر نمی‌باشد.

 

سرویس بلور فن کویل

یکی از مهمترین مراحل سرویس و تعمیر فن کویل، بازبینی و سرویس بلور آن می باشد. بلور وظیفه اصلی پرتاب باد را برعهده دارد. بلور های فن کویل شامل بلورهای آلومینیومی و پلاستیکی پلنیوم می باشد. بلورهای پلنیوم دارای عمر بالاتر و صدای کمتر می باشند. از مهمترین خرابی های بلور فن کویل، نابالانسی و گرفتگی آن توسط گرد و غبار می باشد. در صورتی که بلور از بالانس افتاده باشد باید بلور تعویض گردد و در صورت گرفتگی آن با غبار, باید آلودگی های آن رفع گردد.

 

تعمیر فن کویل با بالانس کردن پروانه‌ها

کاهش میزان لنگی پروانه ها در یک فن کویل منجر به افزایش طول عمر و کارکرد بهتر موتور و فن کویل می گردد. یکی از مهترین عوامل ارتعاش در موتور و فن کویل بالانس نبودن پروانه ها می باشد. اگر وزن پروانه به طور کاملا یکنواخت در اطراف محور موتور توزیع نشده باشد. به هنگام چرخش پروانه, نیروی گریز از مرکز متناسب با توان موتور در سمتی که پروانه سنگین تر است به وجود می آید. ماحصل این نیروی گریز از مرکز خوردگی بوش و شفت موتور خواهد بود. از مهمترین دلایل ایجاد لنگی بر روی پروانه ها عبارت اند از : ایجاد گردوخاک زیاد، وجود حشرات بین پروانه ها، نصب غیر اصولی پروانه ها بر روی الکتروموتور و …

 

اسید شویی فن کویل

بعضی وقت ها مشکل فن کویل ها نداشتن سرما و گرمای مرد نظر است. در تعمیر فن کویل باید در نظر داشت که علاوه بر گرفتگی لوله های کویل فن کویل یکی از دلایل عدم سرما و یا گرمای فن کویل ممکن است به خاطر وجود هوا در داخل کویل های فن کویل باشد. که خیلی ها احساس می کنند که کویل های فن کویل احتیاج به اسید شویی دارد که در بعضی مواقع این نظریه اشتباه می باشد. و شما با یک هواگیری ساده می توانید هوای داخل کویل را تخلیه کرده و باعث جریان سیال در آن شوید.

نکته دیگر که قابل توجه است این است که برای تعمیر فن کویل باید در نظر داشته باشید که اسید شویی کویل یک کار بسیار حساس می باشد. زمانی که فردی به دلیل نا آگاهی از اسید غلیظ استفاده کند با این کار هم گرفتگی لوله برطرف می شود. ولی محفظه هایی که به وسیله رسوب گرفته شده اند و مانع نشتی کویل شده باز می شوند. کویل شما به تدریج شروع به آب دادن می کند و عملا کویل و لوله های مسی شما خورده می شود.

 

تعمیر فن کویل در تهران

مجموعه تهویه والی تعمیرکاران و متخصصین آموزش دیده در زمینه تاسیسات، از جمله تعمیر فن کویل در اختیار دارد. ما دارای تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه در تهران هستیم، که می‌توانند همه‌ ی مشکلات و ایرادات فن کویل سقفی و دیواری را با هر نوع برند و مدلی در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنند. ناگفته نماند در پایان کار ضمانت نامه تعمیر یا تعویض قطعات در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

promotion performance review ringsidetalent 1024x683 -
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
×