مقالات آموزشی

کاربرد چیلر هوا خنک

مقالات آموزشی

چیلر هوا خنک

چیلر هوا خنک یکی دیگر از انواع دستگاه‌های چیلر است که نحوه عملکرد آن شباهت زیادی به چیلر آب خنک دارد؛ در حقیقت خرید چیلر هوا خنک بیشتر مناسب مناطقی است که دسترسی کافی به آب ندارند. در چیلرهای هوا خنک، بخار داغ به کمپرسور وارد می‌شود تا بدین صورت فشار آن افزایش یابد؛ همچنین پس از ورود بخار داغ به کندانسور، دمای آن کاهش پیدا می‌کند؛ این روند تا جایی ادامه می‌یابد که مایعی با دمای زیاد، تولید شود؛ این مایع با خروج از شیر انبساط دچار افت فشار می‌گردد به نحوی که سیال مبرد در دمای پایین تبخیر می‌شود.

 

کاربرد چیلر هوا خنک

• چیلرهای هوا خنک نه تنها از برج خنک‌کننده و سیستم سختی‌گیر آب برخوردار نیستند؛ بلکه به علت وجود لوله‌ کشی‌ های سبک و تجهیزات خاص، هزینه نگهداری و تعمیر بسیار پایینی نیز دارند.

• چیلرهای آب خنک برای کار کردن به میزان آب زیادی نیاز دارند؛ این در حالی است که کمبود منابع آبی جزو بزرگ‌ ترین دغدغه‌ ها به حساب می‌‌آید؛ از این رو استفاده از چیلر هوا خنک باعث کاهش مصرف انرژی می‌گردد.

• چیلرهای هوا خنک در اغلب اقلیم‌ های خاص قابل استفاده هستند؛ یعنی در زمان نصب و راه‌ اندازی آن در مناطق مختلف با محدودیت کم‌تری مواجه می‌شوید.

• چیلرهای هوا خنک گزینه بسیار خوبی برای مصارف صنعتی هستند؛ از این رو می‌توان از چیلر هوایی جهت خنک‌سازی ماشین آلات خطوط تولید در این واحد صنعتی استفاده کرد؛ شایان ذکر است که بدانید چیلرهای هوا خنک متناسب با فرآیند تولید واحد صنعتی، می‌تواند به صورت مرکزی و غیرمرکزی دمای سیال را ۳ الی ۱۰ درجه ببشتر از هوای محیط خنک کند.

چیلرهای هوا خنک به دلیل نوع کندانسور به کار رفته در آن باید در مجاورت فضای باز نصب و راه‌ اندازی شوند؛ به همین جهت بهترین مکان برای نصب این نوع چیلر پشت‌ بام است؛ البته نکته‌ ای که مورد توجه قرار دارد این است که سرو صدای تولید شده توسط چیلر هوا خنک، برای همه افراد خوشایند نیست؛ بنابراین قبل از راه‌اندازی این چیلر از رضایت‌ مندی ساکنین مجتمع اطمینان داشته باشید.

توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی جهت خرید چیلر هوا خنک و آب خنک با مشاورین مجموعه تهویه والی در تماس باشید تا از خرید خود نهایت رضایت‌ را کسب کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

promotion performance review ringsidetalent 1024x683 - نحوه عملکرد سیستم گرمایش کولر گازی
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
×