مقالات آموزشی

افزایش سرما کولرگازی با مصرف برق کمتر

مقالات آموزشی

افزایش سرما کولرگازی با مصرف برق کمتر

تابستان یعنی کار کردن بدون وقفه کولرها. وقتی دما افزایش پیدا می کند کارایی این سیستم ها نیز کاهش پیدا می کند. ترفندهای ساده برای بهبود کارایی و افزایش سرما کولر گازی و آبی وجود دارند که باعث صرفه جویی و کاهش مصرف برق می شوند که در ادامه آن ها را با هم مرور می کنیم.

– همیشه به یاد داشته باشید هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی باشد و با توجه به برچسب انرژی دارای بالاترین درجه کارایی و بازدهی باشد.

– اگر در منطقه زندگی شما وزش باد کم است، کاهش مصرف برق کولر گازی با تنظیم دمای مناسب آغاز می شود. دمای اتاق را روی ۲۷ تنظیم کنید. به ازای هر درجه افزایش دمای اتاق یا خانه،بین ۳ تا ۵ درصد از میزان قبض برق مصرفی کاهش پیدا خواهد کرد. می توانید ترموستات را برای تنظیم دما برنامه ریزی کنید و یا به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

– بهترین مکان برای قرار دادن کولرها در قسمت شمالی ساختمان است. بهتر است موتور کولرها در مکانی دور از نور خورشید قرار داشته باشند مثلا زیر سایه درختان، زیرا باعث می شود بهتر بتوانند خانه را خنک کنند.

– اگر از کولرهای پنجره ای یا اسپلیت برای خنک کردن خانه یا محل کار خود استفاده میکنید جهت افزایش باد و سرمای کولر و کارکرد در بهترین وضعیت در چند ماه گرما به صورت ماهانه فیلترهای هوا آنها را بشورید و تمیز کنید علاوه بر این اگر چند سال از عمر کولر شما میگذرد با اندکی هزینه برای سرویس آن به افزایش سرما و طول عمر آن کمک کنید.

– در روزهای خیلی گرم، با بستن در و پنجره و کشیدن پرده‌ها از ورود انرژی گرمایی توسط نور آفتاب به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

– مسیرهای عبور هوای سیستم سرمایش را در کانال ها و دریچه‌های ورودی و خروجی به‌طور مرتب تمیز کرده و از عدم وجود موانع در این مسیرها اطمینان حاصل نمایید.

– در تابستان معمولاً سه منبع عمده گرمای ناخواسته در منزل شما وجود دارد : گرمای هوای خارج که از طریق سقف و دیوار هدایت می‌شود گرمایی که از لامپ‌ها و لوازم‌ خانگی انتشار می‌یابد و نور خورشید که از راه پنجره‌ها به داخل می‌تابد.

– نکته‌ای که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست این است که برای جلوگیری از خروج سرما و هدر رفتن انرژی ، بایستی اطراف پنجره‌ها و درها را با نوارهای درزگیری عایق‌بندی کنید. استفاده از تهویه طبیعی بخصوص در شب و درزبندی منازل در طول روزهای گرم بسیار مؤثر خواهد بود.

 

در صورت عدم خنک کردن مطلوب کولر خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

promotion performance review ringsidetalent 1024x683 - صفحه اصلی
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
×