مقالات آموزشی

رایج ترین مشکلات کولرهای گازی و نحوه رفع آن ها

مقالات آموزشی

خرابی کولرگازی

تاکنون چند روز بدون کولر گازی را در وسط تابستان تحمل کرده اید؟ شاید در جواب بگویید این اتفاق یکی از طاقت فرساترین روزهایی می تواند باشد که ممکن است در طول سال تحمل کرده باشید. بله کولر گازی نیز همانند هر وسیله دیگری ممکن است از کار افتاده و چندین روز شما را مجبور به تحمل گرمای سرسخت تابستان کند. یکی از راه هایی که باعث می شود که کمتر دچار مشکل در کولر گازی شوید این است که باید هر چند وقت یک بار یا حداقل سالی یکبار با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا کولر گازی شما سرویس شود. در ادامه در این مقاله سعی داریم ایرادهای متداولی که احتمالاً تاکنون با آن ها برخورد داشته اید را معرفی کرده و طریقه رفع هر کدام را توضیح دهیم.

 

سرمای کولر گازی کم شده است

یکی از شایع ترین مشکلاتی که خریداران کولرهای گازی مطرح می کنند این است که کولر گازی باد گرم می زند. این مشکل سه دلیل می تواند داشته باشد: یا کولر گازی شما نشتی گاز دارد یا فن بیرونی دستگاه به درستی کار نمی کند و یا فیلتر هوای کولر گازی شما تمیز نیست. پس با بررسی این سه مورد به راحتی می توانید مشکل بوجود آمده را رفع نمایید. فن بیرونی (کندانسور)، مسئولیت انتقال گرمای منزل به فضای بیرون از منزل را برعهده دارد. پس اگر فن بیرونی به درستی کار نکند، سرمای مناسبی جایگزین گرمای منزل نخواهد شد. می توانید فیلتر هوای کولر گازی را باز کرده و به راحتی آن را با آب و صابون شستشو نمایید.

 

از پنل کولر گازی آب می چکد

بسیاری از خریداران کولرهای گازی بعد از چند ماه استفاده از این دستگاه، عنوان نموده اند که شاهد چکه آب از پنل کولر گازی بوده اند. اگر شما نیز چنین وضعیتی را در کولر گازی مشاهده نمودید باید بدانید که یا گاز خنک کننده دستگاه کم است و یا مسیر خروج آب مسدود شده است. پس در ابتدا سعی کنید که مسیر تخلیه آب را باز کنید. درصورتی که با تخلیه مسیر، مشکل برطرف نشد، به این موضوع فکر کنید که امکان دارد گاز خنک کننده کم شده باشد.

 

وجود برفک بر روی لوله کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات رایجی که خریداران برخی از کولرهای گازی مطرح می کنند این است که لوله های کولر گازی برفک می زنند. این مشکل ناشی از کاهش میزان شارژ گاز دستگاه و یا کثیف بودن فیلترها است. همچنین مسدود بودن مسیر لوله های کولر گازی نیز می تواند سبب یخ زدن کولر گازی شود. اگر کولر گازی خریداری شده این مشکل را داشت، تا زمان حل مشکل دستگاه را روشن نکنید. چراکه بعد از آن که دستگاه را خاموش نمودید، شاهد نشتی از دستگاه خواهید بود.

 

صدای غیرمعمول کولر گازی

برخی خریداران از مشکل صدای غیرمعمول دستگاه شکایت کرده اند. نگران این موضوع نباشید چرا که خودتان به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. اگر شاهد همچین مشکلی در دستگاه بودید باید بدانید که یا فن یونیت داخلی شما متعادل نیست و یا این که پایه های یونیت خارجی لق شده است. اگر مشکل از یونیت خارجی باشد کافی است دست به آچار شوید و با یک آچارکشی ساده صدای موردنظر را رفع نمایید.

 

کولر گازی ناگهان خاموش می شود

اگر با همچین مشکلی مواجه شدید اولین کاری که باید انجام دهید این است که نبود اتصال در مسیر برق کولر گازی را چک کنید. اگر بعد از اطمینان از سلامت کابل، مشکل موردنظر حل نشد، به احتمال زیاد یا بُرد دستگاه از کار افتاده است و یا کمپرسور دستگاه خراب شده است. در همچین مواقعی با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

 

مصرف برق کولر گازی زیاد شده است

اگر شاهد همچین مشکلی در کولر گازی خود هستید اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای کندانسور کولر گازی سایبان تهیه کنید. وجود سایبان مناسب می تواند، مصرف برق دستگاه را به طور قابل توجهی کاهش دهد. اگر با نصب سایبان، تغییر در مصرف برق حاصل نشد به احتمال زیاد کولر گازی شما کم مصرف نیست. بدین منظور، می توانید برچسب انرژی کولر گازی خود را چک کنید. همچنین جهت کاهش مصرف برق توصیه می کنیم که در ساعات پیک مصرف برق، حدالامکان از دستگاه استفاده ننمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

promotion performance review ringsidetalent 1024x683 -
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
×