مقالات آموزشی

لوله کشی توکار کولر گازی و اسپلیت

مقالات آموزشی

لوله کشی توکار کولر گازی

لوله کشی توکار کولر گازی و اسپلیت یکی از کارهای ساختمانی است که هرساله نیاز آن در ساختمان های اداری و مسکونی با توجه به افزایش طرفدارای کولرهای گازی در شهرها و استان های با دمای بالا بیشتر می شود. کولرهای گازی یا همان اسپیلت های دو تیکه یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین سیستم های خنک کننده در سطح کشور می باشند که روز به روز به آمار خریدران آن افزوده می شود به طوری که نزدیک به ۱۷ سال است که این سیستم خنک کننده در ایران همه گیر شده است.

– تولید صدای بسیار کم تر از کولر گاز پنجره ای به دلیل دور بودن موتور آن از پنل داخلی

– زیبا بودن پنل داخلی و قابلیت هماهنگ شدن با فضا و دکوراسیون دخلی

– قابلیت نصب در هر نقطه از منزل نه فقط روی پنجره یا کنار درب ورودی

– مصرف برق کم تر و قابلیت ها و امکانات بیشتر نسبت به کولر گازی پنجره ای

– عدم صدا و لرزشی که کولر گازی پنجره ای هنگام کار به واسطه نصب روی پنجره ایجاد می‌کرد

 

524 - لوله کشی توکار کولر گازی و اسپلیت

 

لوله کشی توکار کولر گازی و اسپلیت

کولرهای گازی از دو تیکه داخلی و خارجی تشکیل شده اند و برای اتصال این دو تیکه از کابل و لوله های رابط کولر گازی (لوله مسی) استفاده می شود که وجود این این رابط ها در بعضی از موارد باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل زشت کردن نمای ساختمان یا اشغال کردن فضای زیادی از ساختمان شده است. از آنجایی که امکان حذف لوله های رابط کولر گازی و کابل ها وجود ندارد کارشناسان در صدد رفع این مشکل بر آمدند و تصمیم گرفتن لوله ها داخل دیوار نصب شوند تا علاوه بر آسیب نرساندن به این لوله ها زیبایی نمای داخلی ساختمان نیز حفظ شود. همچنین به دلیل کمبود جا در آپارتمان های کوچک امروزی برای اینکه در استفاده از فضای ساختمان صرفه جویی شود، سازندگان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قصد انجام کاری با کیفیت را دارند باید حتماً لوله های کولر گازی را توکار نصب کنند که در حال حاضر به‌ صورت یک قانون در شهرداری به ثبت رسیده است که در صورت عدم انجام پایان کار ساختمان صادر نمی‌شود.

 

نحوه نصب لوله کشی توکار کولر گازی و اسپلیت

لوله های کولر گازی یا اصطلاحاً لوله مسی کولر گازی که پنل داخلی را به پنل خارجی ارتباط می‌دهد به دلایل فنی بسیار حساس بوده و وجود ذره‌ای رطوبت و گرد و غبار در آن در هنگام نصب کولر گازی تمامی سیکل سرما سازی اسپیلت را مختل کرده و بعد مدتی استفاده از هزینه سنگین تعمیراتی از جمله تعویض کمپرسور را متحمل مصرف کننده خواهد کرد.

به همین دلیل این کار باید طبق استاندارهای روز انجام گرفته و اگر خلل یا کم کاری در نصب لوله های توکار کولر گازی ایجاد شود به دلیل اینکه این لوله ها تا زمان استفاده مشتری که معمولاً بعد از سکونت کامل اتفاق میافتد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد برای ترمیم آن باید تمام مسیر که بخش بسیاری از آن در داخل منزل است کنده‌ شده و عیب یابی شود که این کار به هیچ عنوان عملی نبوده و قابل اجرا نیست پس بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاقات و هزینه‌های سنگینی انجام کار به صورت کاملاً اصولی و منطقی توسط متخصصین این حرفه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

promotion performance review ringsidetalent 1024x683 -
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
×