مقالات آموزشی

کولر گازی بانه ای بهتر است یا با گارانتی

مقالات آموزشی

کولرگازی بانه ای

گفتنی است در سال های اخیر بسیاری از کالاهای موجود از طریق مرز و بازارچه های مرزی به سایر نقاط کشور و در اختیار فروشنده ها قرار گرفته که سیستم تهویه مطبوع نیز از این قاعده مستثنا نبوده و توسط افراد سودجو از بازارچه های مرزی وارد کشور شده و به دلیل برخورداری از قیمت ارزان مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد که در این خصوص به شهر بانه اشاره خواهیم داشت، این شهر به عنوان یکی از شهرهای مرزی ایران دارای بازارچه ای معروف بوده و سالانه هزاران دستگاه تحت عنوان کولر گازی بانه را از طریق مرز جهت عرضه وارد بازار می کند. در ادامه ی مطالب به بررسی بیشتر و ارائه ی نکات مهم در خصوص عدم انتخاب این نوع از تجهیزات خواهیم پرداخت.

5 - کولر گازی بانه ای بهتر است یا با گارانتی

کولر گازی بانه ای بهتر است یا با گارانتی

به طور کلی به عنوان مهمترین نکته ای که چه در خصوص انتخاب کولر گازی بانه و چه محصولات دیگر مورد توجه قرار میگیرد، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است چرا که به نوعی تضمینی بر کیفیت و کارایی سیستم میباشد. اگر بخواهیم به دلیل اهمیت این موضوع در بحث انتخاب بهترین کولر گازی اشاره داشت باشیم باید گفت مورد توجه بودن آن بر این اساس بوده که به طور عمده کولر گازی هایی که توسط شرکت های معتبر و مطرح ساخته می شوند با هدف خدمت رسانی به مشتریان و ارائه خدمات بیشتر محصولات تولیدی خود را همراه با گارانتی اصلی در نمایندگی های مجاز و فروشگا های معتبر عرضه می کنند و از این رو با در اختیار داشتن گارانتی می توان در صورت بروز هر نوع ایراد و یا اخلالی در دستگاه به هریک از نمایندگی های مربوطه مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام نمود اما کولر گازی های بانه بدون هیچ نوع گارانتی و یا خدماتی می باشند و در واقع هیچ گونه پشتیبانی ای از این محصول نمی شود و با همین روال نیز روانه بازار رقابت می شوند که در آخر هم به دلیل نداشتن اصالت کالا در مدت زمان کوتاهی خراب شده و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد.

 

تفاوت کولر گازی بانه با گارانتی اصلی

به منظور پاسخ به این سوال که کولر گازی بانه بخریم یا گارانتی اصلی و به جهت درک بهتر این موضوع بهتر است که ابتدا به مقایسه و تفاوت های این دو کالا بپردازیم. گفتنی است تمامی اجناس و لوازم عرضه شده در شهر مرزی بانه از جمله کولر گازی معمولا با قیمت پایین به فروش می رسد که همین امر دلیل بر محبوبیت و فروش زیاد این محصولات شده است. یکی از دلایل پایین بودن میزان قیمت این محصولات را باید از این جهت دانست که برای خرید از کشورهای همسایه و انتقال آن به بازارچه های مرزی نیازی به صرف هزینه های بالا نبوده و همچنین به دلیل قاچاق بودن کالا از افراد واسطه و دلال با کمترین میزان هزینه خریداری می شوند. به طور عمده کولر گازی هایی که در بازارچه های مرزی فروخته می شوند در سوله ها و انبار های غیر استاندارد کیفیت توسط افراد غیر متخصص سرهم و مونتاژ می شوند به این صورت که هریک از قطعات تشکیل دهنده از بدترین و بی ترین برندهای موجود خریداری شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته و در آخر برند و لیبل تقلبی را روی بدنه ی دستگاه می چسبانند.

 

کولر گازی با گارانتی اصلی چه مزیتی دارد

با در نظر داشتن موارد گفته شده تا کنون در رابطه با کولر گازی بانه دریافتیم که برای داشتن کولری با کارایی های لازمه بهتر است نوع اصلی از این سیستم ها را انتخاب نماییم. دلیل اصلی آن نیز برخورداری نمونه اصلی از یکسری قابلیت ها و مزایایی است که نمونه های مشابه و یا بدون گارانتی فاقد آن میباشند که این موضوع با طول عمر و دریافت کارایی های آن رابطه مستقیم دارد. به عنوان یکی از این موارد میتوان به دارا بودن خدمات پس از فروش آن میباشد به این معنا که تمامی محصولات ارائه شده ی اصلی از پشتیبانی برخوردارند و در صورت هرگونه بروز خرابی یا ایراد میتوان نسبت به حل این قبیل مشکلات اقدام نمود و این در صورتی است که سیستم های غیر اصلی فاقد این ویژگی میباشند که به عنوان نمونه میتوان به کولر گازی بانه اشاره نمود. نوع مصرف و در واقع پایین بودن میزان آن از دیگر مزایای این قبیل سیستم ها بوده که به جهت دارا بودن قطعاتی عالی و با کیفیتی که در ساخت آن به کار برده شده بهترین عملکرد را به آن بخشیده که برچسب انرژی نصب شده روی دستگاه نشان از این موضوع دارد.به طور کلی درج اطلاعات مربوطه ی دستگاه از جمله: نوع عملکرد، مشخصه فنی و سریال مربوطه ی آن تحت عنوان استاندارد کامل محصول بوده که توسط کارخانه ی تولیدی ارائه شده و این موضوع را میتوان عاملی در تشخیص کولر گازی اصلی با دیگر تجهیزات غیر اصل مانند کولر گازی بانه به شمار آورد.

اگر کولر گازی شما داری گارانتی اصلی باشد و از نمایندگی های مجاز خریداری کرده باشید، علاوه بر حمل و نقل آن مسئولیت نصب کولر گازی نیز برعهده نمایندگی است. زمانی که نماینده برند خریداری شده ، کولر گازی را از جعبه باز کند در صورت وجود هر گونه نقص بر روی آن نماینده موظف است تا آن را تعویض کند. همچنین اگر به هنگام نصب ، کولر گازی به درستی کار نکند در این صورت بدون دریافت هیچ هزینه ای کولر گازی تعویض می شود. در تمام مدت زمان استفاده از آن اگر مدت زمان گارانتی نگذشته باشد هر گونه تعمیر کولر گازی بدون دریافت هزینه ای بر عهده نمایندگی آن برند است. تمامی موارد ذکر شده میتواند بهترین راهنما برای این موضوع که کولر گازی بانه بخریم یا گارانتی اصلی باشد که در نهایت نیز خریدی مطمن را همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

promotion performance review ringsidetalent 1024x683 -
لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.
×